جوهر و انواع مختلف آن در کشور های مختلف
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

جوهر چیست؟

جوهر ، مایع یا خمیر از رنگ های مختلف ، اما معمولاً سیاه یا آبی تیره ، برای نوشتن و چاپ استفاده می شود. این ماده از یک رنگدانه یا رنگ حل شده پخش می شود. جوهر خودنویس ، جوهر استامپ ، جوهر رنگی

جوهر خودنویس ، جوهر استامپ ، جوهر رنگی

جوهر های خودکار و خودنویس

جوهرهای نوشتاری مربوط به حدود 2500 سال قبل از میلاد است و در مصر باستان و چین مورد استفاده قرار می گرفت. آنها از زمین لامپ سیاه با محلول چسب یا آدامس تشکیل شده و به صورت چوب در آمده و خشک شده است.

قبل از استفاده ، چوب ها با آب مخلوط شدند. انواع آب میوه های رنگی ، عصاره ها ، و تعلیق مواد از گیاهان ، حیوانات و مواد معدنی نیز به عنوان جوهر استفاده شده است ، از جمله آلیزارین ، نیل ، پوکربری ، حلزون قرمز و قهوه.

برای قرن ها ، مخلوط نمک آهن محلول با عصاره تانن به عنوان جوهر نوشتاری مورد استفاده قرار می گرفت و اساس جوهرهای سیاه و سفید مدرن است.

 

جوهر های مدرن

جوهرهای مدرن معمولاً حاوی سولفات آهن به عنوان نمک آهن با مقدار کمی اسید آلی معدنی هستند. محلول حاصل به رنگ سیاه مایل به آبی روشن است و اگر به تنهایی روی کاغذ استفاده شود ، فقط کم رنگ به نظر می رسد.

پس از ایستادن در آن تیره و نامحلول می شود ، که به آن کیفیت دائمی می بخشد. برای نوشتن در ابتدا تیره و خوانا تر ، رنگ ها اضافه می شوند.

 

جوهر های رنگی

جوهرهای رنگی مدرن و جوهرهای قابل شستشو حاوی رنگ های مصنوعی محلول به عنوان تنها ماده رنگ آمیزی هستند.

نوشتن در زیر نور شدید محو می شود و از پارچه های قابل شستشو شستشو می شود اما اگر تحت چنین اثراتی قرار نگیرد ، سالها طول می کشد.

 

جوهر خودنویس ، جوهر استامپ ، جوهر رنگی

 

جوهر های هندی

جوهر هند پراکندگی کربن سیاه در آب است. سوسپانسیون با مواد مختلف از جمله شلاک در محلول بوراکس ، صابون ، ژلاتین ، چسب ، صمغ عربی و دکسترین تثبیت می شود. عمدتا برای طراحی استفاده می شود.

 

جوهر های چینی

چینی ها حداقل در اوایل سال 500 میلادی با چاپ جوهر از مواد گیاهی مخلوط شده با خاک های رنگی و دوده یا لامپ ، چاپ را تجربه کردند.

هنگامی که یوهانس گوتنبرگ در سال 1440 چاپ با نوع متحرک را در آلمان اختراع کرد ، جوهرها را با مخلوط کردن لاک یا روغن دانه کتان جوشانده با سیاه لامپ تهیه می کردند.

برای بیش از 300 سال از چنین جوهرهایی با کمی تغییر در ترکیب آنها استفاده می شود.

 

اولین کشور ثبت اختراع جوهر

در سال 1772 اولین حق ثبت اختراع برای ساخت جوهرهای رنگی در انگلستان صادر شد و در قرن نوزدهم عوامل خشک کننده شیمیایی ظاهر شدند و استفاده از انواع مختلف رنگدانه ها را برای جوهرهای رنگی امکان پذیر کرد.

بعداً لاک هایی با سختی متنوع برای ساخت جوهر برای کاغذها و مطبوعات مختلف تولید شدند. در هنگام چاپ پرس روزنامه های پرسرعت ، وارنیش با روغن معدنی در جوهرها جایگزین شد.

پایه روغن به سرعت وارد روزنامه می شود و به سرعت خشک می شود. از جوهرهای پایه آب نیز به ویژه برای چاپ روی صفحه استفاده می شود. فقط در آغاز قرن 20 بود که جوهر سازی به یک فرآیند شیمیایی - صنعتی پیچیده تبدیل شد.

در ساخت جوهرهای مدرن سطح قابل چاپ ، فرایند چاپ و نیازهای خاص کار مانند رنگ ، تیرگی ، شفافیت ، درخشندگی ، سبک بودن ، سختی سطح ، قابلیت انعطاف پذیری ، ترشوندگی ، خلوص و بی بو بودن مورد توجه قرار می گیرد.

جوهرهای چاپ با سرعت کم حروف - روشی که معمولاً در تولید کتاب استفاده می شود - از کربن سیاه ، لاک سنگین و خشک کن تشکیل شده است تا زمان خشک شدن کاهش یابد.

بسیاری از وسایل نقلیه ، رنگدانه ها و اصلاح کننده های دیگر ممکن است استفاده شوند. جوهرهای اینتاگلیو از نفتا ، رزین ها و حلالهای قیر ذغال تشکیل شده اند.

فرآیند چاپ intaglio عمدتا در چاپ مکمل های روزنامه و کارتن ها ، برچسب ها و بسته بندی های چاپی استفاده می شود. مواد پلاستیکی معمولاً با جوهرهای آنیلین که حاوی متیل الکل ، رزین های مصنوعی و شلاک هستند چاپ می شوند.

 

انواع مختلف جوهرها و موارد استفاده آنها

 

اگرچه بسیاری از مردم جوهر را با خودکار و چاپگر مرتبط می کنند ، اما انواع مختلف دیگری نیز وجود دارد. از کیکی که صورتتان روی آن است گرفته تا خال کوبی موقت فرزندتان در یک جشن تولد ، از جوهرهای مختلف برای ایجاد این تصاویر استفاده شده است. خواه از جوهر پاک کننده ، درخشنده در تاریکی یا نامرئی استفاده کنید ، می توانید آن را در همه جا و روی همه چیز پیدا کنید!

انواع مختلف جوهر کدامند؟ جوهر چگونه ساخته می شود؟ نگاهی به دنیای پر جنب و جوش جوهر بیندازید!

جوهر خودنویس ، جوهر استامپ ، جوهر رنگی

فرمول

واژه نامه اصطلاحات جوهر

جوهر مواد گیج کننده زیادی دارد ، اما لازم نیست اینگونه باشد! برای تجزیه و تحلیل بیشتر فرمول های جوهر ، ما لیستی از متداول ترین اصطلاحات و جوهرها را ارائه داده ایم تا بدانید یک افزودنی از موم و همه چیز در این بین می دانید.

افزودنی: ماده ای است که به جوهر اضافه می شود تا از خشک شدن یا جدا شدن وقت اضافی جوهر جلوگیری کند. جوهرهای دیگر مانند جوهر خوراکی افزودنی هایی برای جلوگیری از خراب شدن دارند.

رنگ دهنده: رنگ یا رنگدانه ای که به ماده ای مانند جوهر اضافه می شود تا به آن رنگ دهد.

ماده خشک کننده: ماده ای شیمیایی است که برای اطمینان از خشک شدن جوهر هنگامی که با یک سطح مواجه می شود مانند کاغذ استفاده می شود.

Dye: نوعی رنگ دهنده است که بدون کمک اضافی کاملاً در مایع حل می شود.

نامحلول: عدم توانایی در حل کامل ماده ، مانند آب.

روغن بزرک: روغنی بی رنگ تا مایل به زرد که از دانه های خشک و رسیده گیاه کتان استخراج می شود. به روغن دانه کتان نیز معروف است.

رنگدانه: نوعی رنگ دهنده است که بدون کمک وسیله نقلیه حل نمی شود.

محلول: اصطلاحی است که برای توصیف ماده ای استفاده می شود که کاملاً درون مایعات حل شده باشد.

حلال: مایعی است که رنگ دهنده به آن اضافه می شود.

روغن سویا: یک روغن گیاهی رایج است که از دانه های گیاه سویا استخراج می شود.

وسیله نقلیه: ماده اتصال دهنده به رنگدانه اضافه می شود و به آن اجازه می دهد تا در یک حلال حل شود.

موم: ماده ای برای افزایش مقاومت در برابر مالش به جوهر اضافه می شود ، بنابراین جوهر از سطح خود نمی مالد.
در حالی که یک سری مواد تشکیل دهنده مرکب وجود دارد ، رنگها همان چیزی هستند که به آن رنگهای زیبایی می بخشد! بدون رنگ و رنگدانه ، همه چیز کاملاً بی رنگ خواهد بود. مواد دیگر فقط یک امتیاز اضافی برای اطمینان از عملکرد جوهر به شکل نوک است!

 

چه تفاوتی بین رنگها و رنگدانه ها وجود دارد؟

بیشترین تفاوت بین رنگها و رنگدانه ها نحوه واکنش آنها هنگام استفاده بر روی پایه است. به عنوان مثال ، رنگها به طور کامل در مایع حل می شوند و ساختار شیمیایی حلال آن را تغییر می دهند ، در حالی که رنگدانه ها بدون کمک وسیله نقلیه قادر به حل شدن نیستند. حلال ها مایعاتی مانند آب ، روغن ، الکل یا شیر هستند و توانایی حل سایر مواد را دارند.

تمام روش هایی که می توانید رنگ ها و رنگدانه ها را از هم تشخیص دهید ، بررسی کنید:

جوهر خودنویس ، جوهر استامپ ، جوهر رنگی

 

محصولات مرتبط

جوهر خودنویس شیفر حجم 50 میلی لیتر

جوهر استامپ پلیکان 28 میلی لیتر

استامپ متوسط کوروش

استامپ نانو جعبه چوبی

جوهر استامپ پلیکان 28 میلی لیتر

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.

 





:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: